Friday, July 15, 2011

Aku sedang duka..

Sejak dua menjak kebelakangan ni.. Hari-hari aku di rudung duka.. Satu perasaan yang cukup-cukup kecewa, dan tak bermotivasi..
Banyak benda yang diharap, dicita-citakan yang ditunggu..semuanya belum menjadi kenyataan.. Alhamdulilah, masih diberi rezeki dan rahmat dari allah dengan kudrat yang masih kuat untuk ku kerah demi mencari rezeki dan keredhaan allah, kesihatan yang baik untuk ku teruskan usaha dan bisnes kecil-kecilan yang ku mulakan, keluarga yang lengkap.. Memang tiada cacat cela hidup aku, aku sangat bersyukur.. Dalam kekurangan yang aku rasakan, sebenarnya aku lebih kaya dari mereka yang tak kenal siapa keluarga mereka.. Lebih kaya kerana masih diberi kesempatan untuk berusaha walau entah keberapakali aku tersungkur, terduduk menelan kegagalan.. Mahu saja aku merintih, tapi untuk apa dan untuk siapa? Telah berkali juga aku bangun dari kegagalan..tersungkur.. Terduduk, menelan segala pahit maung kegagalan..bertanya apakah aku mampu bangun semula dari kegagalan ini..tetapi setiap kali itulah aku bangun.. Dan setiap kali itulah aku bertanya tak cukup lagikah apa yang aku usahakan? Tak cukup lagikan keringat, air mata dan pengorbanan yang telah aku buat? Dimana silapnya? Tolonglah beritahu dimana silapnya? Kenapa aku masih belum mencapai puncak jaya?
Adakah aku orang yang gagal? Gagal mengenal potensi diri sendiri? Atau gagal mengambil peluang?

Aku perlukan tunjuk ajar, jadi berilah aku tunjuk ajar, pukullah aku bila perlu supaya ilmu itu masuk ke setiap ruang zarah otak ku. Aku perlukan pengalaman jadi aku perlu membuat segala kesilapan supaya aku kenal erti belajar dari pengalaman.. Aku perlukan motivasi untuk menggerak segala sendi dan kekuatan jati diri ini..
Dan aku perlukan semangat untuk aku gerakkan setiap satu anggota dari tubuh badanku..untuk melawan kata-kata negatif yang selalu menyesakkan dadaku..

Soalnya bila semangat juang aku ini akan kembali?

Wahai hati yang duka.. Zikirlah.. Hanya itu ubat untuk kedukaan.. Kerana setiap rintihanku, kesedihanku, dan keluh kesahku.. Hanya Dia yang maha mengetahui.. Segala sesuatu yang dibumi dan disegenap pelusuk alam.. Dan aku pasti Dia punya perancangan yang baik untuk aku di masa depan..
Aku perlu belajar bersyukur.. Dan terima hakikat, hidup yang aku lalui adalah yang terbaik untuk aku..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment