Tuesday, July 26, 2011

Tiupkan aku semangat baru...

Aku selalu memikirkan segala tindak tanduk, kata-kata yang aku lontarkan, perilaku yang aku tingkahkan.. Tapi setiap kali itu jugalah aku akan tersilap langkah.. Dengan setiap gerak-geri yang hati-hati itu jugalah sentiasa aku rebah dan kalah dengan dugaan yang maha kuat..

Terlalu kerap memikir.. Buruk baik segala tindakan.. Terlalu asyik memikir untuk berbakti untuk orang-orang sekeliling, tapi kerana keasyikan itu, selalu aku tewas dan usaha ku sia-sia memakan diri sendiri.. Dan kini, akhirnya aku terpaksa menelan kepahitan, memamah segala salah laku walau dengan niat yang tulus dan semua semangat aku menjadi abu.. Adakah salah takdir atau salah percaturan sendiri...

Hilang semangat ku.. Rasa longlai seluruh tubuhku.. Sesak dada,.. Sejuk seluruh jari-jemari.. Menghitung segala detik.. Berkira-kira bila agaknya nasib akan berubah.. Mengharap ehsan dan belas yang entah bila akan pudar... Mencuba untuk mengubah hidup tapi menjadi beban..tetap menjadi parasit..
Salah siapa? Salah mereka yang menipu? Atau salah aku? Takdir yang tidak adil? Atau aku tak mengadili diri sendiri, dan mentadbir diri dengan baik..

Aku mengharap mentari, mencari sinar disebalik kegelapan dan kesuraman ini.. Entahkan hari ini, entahkan esok.. Entah bila akan berakhir semua ini..entah bila semua ini akan berubah..
Terus mengharap dan menanti yang tak pasti...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment