Tuesday, December 29, 2009

Inikah yang dinamakan cinta...?

Photobucket
Inikah yang dinamakan cinta?
derita?
suka?
duka?
gembira?
terseksa?
merana?
merintih?
seksa?
jujur?
ikhlas?
redha?
sedih?
pilu?
tertekan?
teruja?
Apakah ini semua yang dinamakan cinta? Selalu aku bertanya.... apa itu cinta...
cinta yang terbaik.. sememangnya Cinta Yang Agung.. pada Yang Esa.... cinta yang tiada tandingan.. cinta manusia.. cuma cinta sebentar... cinta yang tidak kekal...
Aku dalam pencarian cinta yang tulus... dan abadi... kerana aku telah jauh... dari cinta itu.. dan sekarang aku perlu mencari kecintaan itu semula.. kerana aku telah mencuba cinta manusia... sememangnya .. cinta manusia... terlalu rapuh... senang benar terungkai... Lalu tiada lagi cinta manusia perlu ku tagih untuk mengisi hatiku... benarlah.. ini cinta duniawi. yang ku kesali...
Biarlah cinta dunia.. kini aku tinggalkan kau sendiri.... puas sudah aku berjuang untuk mu cinta... tetapi aku tewas dengan cinta dunia ... cinta manusia... Aku perlu mencari cinta agung... Wahai cinta dunia, cinta manusia... aku perlu hentikan kecintaan ku pada mu... kerana kau .... mengecewakan... mengelirukan... memenatkan... dan kau sangat memudaratkan ku....

No comments:

Post a Comment