Saturday, July 4, 2009

Epilog sepi insomnia

Photobucket
"Jam telah menunjukan pukul 5 pagi, dan mata aku masih lagi segar bugar di keheningan pagi, menatap kesyahduan sang suami yang sedang enak dibuai mimpi-mimpi..." ewah.. ayat aku berbunga.. mcm ayat2 cinta plak pagi2 buta..
"Lalu aku mengorak langkah ke bilik untuk menghidupkan komputer sambil, mengeluh sendirian,.. 'mengapa aku tak boleh tido?.. terkena insomnia kah?'
Sepanjang bulan julai ni... dengan secara rasminya aku tak boleh tidur.. banyak sgt yg di pikirkan agaknya... macam2 yang dirancang berharap semuanya berjalan dengan lancar.."
Ok baik la aku stop epilog syahdu di pagi hari nih.. kejap lagi org label aku jiwang plak... hurm.. tak tahu lah sejak kebelakangan ni susah benar nak tidor..... melelapkan mata pun susah.. letak kepala atas bantal... terpikir itu dan ini yang belom siap.... tengok tv sampai lebam pun ... tak nak jugak terpejam mata aku yg degil nih... nak makan ubat supaya senang tido??? kang aku jadi heath ledger plak... hurm.. boleh tak pg jumpa doktor mintak prescription? doktor nak bg ker ... nak ker dia prescribe benda alah tu??
so ape lg yg aku nak buat.... bosan dah tahap monyet makan belacan nih!! tgk hubby tidok.. rasa dengki jerk... tuhan mudah betul bg nikmat.. senang betul dia tido.. letak ajer kepala.. hilang terus... di buai buaian....yang aku plak.. nak tido.. pusing kanan ... pusing kiri... pun tak tido jugak lg... ape ker???
Adakah itu yg dinamakan insomnia??
Tolong sesapa bg jawapan pd persoalan saya? BOLEH?

1 comment:

Khairiyah said...

hmmm
tido ni zai..before tu kene lapangkan pikiran dulu.tu resipi nye..tu org2 alim kate b4 tido mengaji dulu..buat solat2 sunat..bace quran..tenangkan ati dan pikiran.insya-Allah senang tido..itula ubat tido terbaek :)

p/s:kery pandai la mengajar org..tp diri sendiri tak buat pown.huhuh

Post a Comment